Design Academy Eindhoven (DAE) wordt wereldwijd gezien als een toonaangevende designopleiding en staat internationaal hoog aangeschreven vanwege haar vooruitstrevende ideeën en beroemde docenten en oud-studenten. Al ruim 70 jaar leidt de school aanstormende ontwerpers op om hun stempel op de toekomst te drukken, door ze in alle vrijheid en openheid na te laten denken over de creatieve kracht van design en steeds weer te onderzoeken hoe deze kan worden ingezet voor vernieuwing in materiële, sociale, ecologische en kritische zin. De opleiding vormt inmiddels de thuisbasis van een brede gemeenschap aan nationaliteiten en culturen en biedt een omgeving waar de individuele kijk op de wereld vertaald kan worden in betekenisvolle en gedurfde voorstellen. De studenten worden hierin begeleid door een team van professionele ontwerpers, architecten, onderzoekers, schrijvers en curatoren, die elk zowel actief zijn binnen de academie als in het professionele werkveld.
DAE is een University of the Arts met een BA- en MA-programma, en specialiseert zich in het opleiden van studenten tot kritische en maatschappelijk geëngageerde ontwerpers die de verschillende benaderingen van design kennen en beheersen. Gekoppeld aan de educatieve programma's heeft de academie internationale Readerships, speciaal voor collectieve onderzoeksprojecten. Aan de basis van DAE staat de gedeelde politieke opvatting over een inclusieve samenleving die diversiteit in de breedste zin van het woord toejuicht. Hierbij onderscheidt DAE's programma zich door de hybride, conceptuele, contextuele en internationale benadering van design.
De grote verscheidenheid aan nationaliteiten en culturen binnen DAE schept een verrijkende werkomgeving voor studenten, docenten en medewerkers. Dit aspect van het leven binnen de school draagt significant bij aan de ontwikkeling van projecten die relevant en werkbaar zijn in een brede mondiale context, en bovendien getuigen van een breed scala aan specifieke interesses, visies en ervaringen. DAE legt zich serieus toe op de blijvende ontwikkeling van richtlijnen, processen en methoden die helpen om de school echt inclusief te maken en alle leden van onze gemeenschap een veilige leer - en werkomgeving te bieden.